COALITION

COALITION

Coaching Academics as Learners for Inclusive Teaching in Optimal Networks

Το έργο “Coaching Academics as Learners for Inclusive Teaching in Optimal Networks- COALITION” (2022-1-NL01-KA220-HED-000088497) αποτελεί ένα διακρατικό έργο ERASMUS+, με στόχο να αντιμετωπίσει σύγχρονες προκλήσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Κυρίως στρέφεται προς την ολοένα και εντεινόμενη ψηφιακότητα της εκπαίδευσης αλλά δεν περιορίζεται εκεί. Εκπαιδεύει το διδακτικό προσωπικό ώστε να είναι σε θέση να δημιουργεί μαθησιακά περιβάλλοντα που επιτρέπουν περισσότερες ευκαιρίες ενεργής εμπλοκής όλων των φοιτητών-τριών, με στόχο την αυτορυθμιση, την αυτονομία τους και την επίτευξη των ακαδημαϊκών τους στόχων χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς ‘ετικετοποίηση’. Παράλληλα, το έργο έχει στόχο την δημιουργία ευκαιριών έκφρασης στο πανεπιστημιακό αμφιθέατρο καταπιεσμένων φωνών που συνήθως μένουν σιωπηλές, όπως αυτές των φοιτητών/τριών και ιδίως όσων προέρχονται από περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες (π.χ. ΑΜΕΑ, αλλόγλωσσοι, χαμηλής κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης). Αυτές τις προκλήσεις αντιμετωπίζει το έργο COALITION με την αξιοποίηση συμπεριληπτικών φοιτητοκεντρικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων που ενσωματώνουν ανάγκες, σχέδια και ενδιαφέροντα όλων των φοιτητών/τριών ανεξαρτήτως ταυτότητας. Τέτοιες προσεγγίσεις μπορούν να βελτιώσουν τις υπάρχουσες δεξιότητες του διδακτικού προσωπικού Ανώτατης Εκπαίδευσης εφοδιάζοντάς τους με πολύτιμα εκπαιδευτικά εργαλεία από τα οποία θα ωφεληθεί ένα ευρύ φάσμα φοιτητών/τριών. Το έργο υλοποιείται ταυτόχρονα σε 6 χώρες της Ε.Ε: Ολλανδία, Ελλάδα (Πανεπιστήμιο Κρήτης και εκδόσεις Δίσιγμα), Ισπανία, Λετονία, Ρουμανία και Σουηδία. Συντονίζεται από το Leiden University – Ολλανδία και η διάρκειά του είναι 36 μήνες, με έναρξη τον Σεπτέμβριο του 2022.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο θα ξεκινήσει από χαρτογράφηση της υπάρχουσας κατάστασης, μια αποτύπωση των ικανοτήτων του διδακτικού προσωπικού των συνεργαζομένων ΑΕΙ σε σχέση με συμπεριληπτικές φοιτητοκεντρικές παιδαγωγικές  προσεγγίσεις. Στη βάση των ευρημάτων θα σχεδιαστούν ψηφιακά επιμορφωτικά υλικά (διαδραστικά MOOCs και e-book) που θα απευθύνονται και θα αναπτύσσουν διαδικασίες που στοχεύουν στην διαμόρφωση κοινότητας μάθησης μεταξύ των συμμετεχόντων (Μέλη ΔΕΠ/ΕΕΔΙΠ/ΕΕΠ). Το έργο θα ολοκληρωθεί με την διαμόρφωση ενός Οδηγού με καλές πρακτικές για υπεύθυνους κέντρων
επαγγελματικής ανάπτυξης διδακτικού προσωπικού ΑΕΙ και υπεύθυνους χάραξης πολιτικών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα συμβάλει στην βιωσιμότητα και τη διάχυση των αποτελεσμάτων του Έργου.

 
Ιστοσελίδα: https://coalition-erasmusplus.com

 

Linkedin profile: COALITION PROJECT https://www.linkedin.com/company/coalition-project/

Facebook: COALITION FACULTY DEVELOPMENT https://www.facebook.com/profile.php?id=100088177017054

Μια βασική αποστολή του Ευρωπαϊκού προγράμματος  ERASMUS+ KA220 HΕD, COALITION περιλαμβάνει την ανταλλαγή καλών πρακτικών  συμπερίληψης και φοιτητοκεντρικής μάθησης (i-SCP) με σκοπό τον μετασχηματισμό γνώσεων και αυτορρύθμισης φοιτητών και διδασκόντων. Οι ακαδημαϊκοί καλούνται να κάνουν τη διδασκαλία τους πιο προσιτή, να μεταδώσουν την γνώση τους μέσα από υποστηρικτικά πλαίσια στην ευρύτερη ακαδημαϊκή κοινότητα στο πανεπιστήμιο τους με γνώμονα τις ανάγκες των φοιτητών-τριών. Οι συμμετέχοντες -ουσες θα επωφεληθούν από την ευκαιρία να ανταλλάξουν εμπειρίες, ιδέες, απόψεις και καλές πρακτικές με άλλα μέλη ΔΕΠ από άλλα πανεπιστήμια. Με το πρόγραμμα αυτό, όπως φαίνεται στην εικόνα παρακάτω, στοχεύουμε να:

  1. Χαρτογραφήσουμε τις ανάγκες και τις ικανότητες του διδακτικού προσωπικού για τη διδασκαλία i-SCP στην Ανώτατη Εκπαίδευση και να ευθυγραμμίσουμε με βασικά καθήκοντα/δραστηριότητες στο MOOC δραστηριότητες ανάπτυξης προσωπικού που προσανατολίζονται στη δημιουργία μίας ενεργούς κοινότητας μάθησης (CoP).
  2. Παρέχουμε εξατομικευμένες διαδικασίες με επίκεντρο την συμπερίληψη και την φοιτητοτκεντρική μάθηση (i-SCP) μέσα από έρευνα δράσης, καθοδήγηση από ομότιμους, παρατηρήσεις από ομότιμους, αυτο-αναστοχασμό και αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των επιλογών των διδασκόντων -ουσών.
  3. Δημιουργήσουμε περιεχόμενο i-SCP με στοχαστικές/διαδραστικές δραστηριότητες (e-book, MOOC με μικροδιαπιστευτήρια)
  4. Δημιουργήσουμε οδηγό για την δημιουργία κέντρων εκπαίδευσης με στόχο την Πανεπιστημιακή Αγωγή.