Η προσέγγιση “Φοιτητές/τριες ως ισότιμοι εταίροι” είναι μια ριζική αλλαγή στη νοοτροπία όπου οι διδάσκοντες/ουσες λαμβάνουν αποφάσεις προς όφελος των φοιτητ@ προς μια νοοτροπία όπου οι φοιτητ@ και οι διδάσκοντες/ουσες συνεργάζονται, ως συνάδελφοι, εταίροι, έμπιστοι συνεργάτες, με κοινούς στόχους. Ενθαρρύνει μεταξύ άλλων την από κοινού δόμηση της γνώσης και/ή τον σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών.
Η προσέγγιση “Φοιτητές/τριες ως ισότιμοι εταίροι” εστιάζει κυρίως σε ολόκληρη τη μαθησιακή διαδικασία και όχι μόνο στο τελικό αποτέλεσμα, σε αντίθεση με το τρέχον μοντέλο που εφαρμόζεται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Smith et al., 2021; Mercer-Mapstone et al., 2017; Matthews, 2016; Healey et al., 2014).
Πιο συγκεκριμένα, η προσέγγιση “Φοιτητές/τριες ως ισότιμοι εταίροι” (Students as partners – SaP) ορίζεται ως μια διαδικασία συνεργασίας και αμοιβαιότητας, μέσω της οποίας όλοι οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να συνεισφέρουν εξίσου, ακόμη και όχι με τους ίδιους τρόπους, στην διαμόρφωση ιδεών, τη λήψη αποφάσεων, την εφαρμογή, τη διερεύνηση ή την ανάλυση του αναλυτικού προγράμματος και της Παιδαγωγικής (Matthews et al., 2021; Smith et al., 2021).
Στα παρακάτω αρχεία, θα βρείτε μία περισσότερες πληροφορίες για το θέμα καθώς και μία δραστηριότητα που θα σας βοηθήσει να αυτοαξιολογήσετε ανώνυμα τις γνωσεις σας και/ ή τις διδακτικές πρακτικές σας.