Στη διεθνή βιβλιογραφία η σύνδεση διδασκαλίας και έρευνας αναφέρεται ως το βασικό χαρακτηριστικό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που τη διαχωρίζει από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και από την επαγγελματική εκπαίδευση. Επιπλέον, ο στόχος της σύνδεσης διδασκαλίας και έρευνας είναι να προετοιμάσει τ@ φοιτητ@ να αξιοποιήσουν την έρευνα και τα αποτελέσματά της, αλλά και να διεξάγουν οι ίδιοι/ες έρευνα αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες σύνδεσης διδασκαλίας και έρευνας στον ακαδημαϊκό χώρο (Carlson et al., 2022).
Σήμερα, επίσης, υπάρχει η άποψη πως η έρευνα και η διδασκαλία είναι συμπληρωματικές διαδικασίες, καθώς η παραγωγή νέας γνώσης κατά την ερευνητική διαδικασία ενισχύεται με τη διάδοσή της μέσα από τη διδασκαλία και αντίστροφα. Μάλιστα, τελευταία έχει παρατηρηθεί πως μερικά μέλη ΔΕΠ των πανεπιστημίων επηρεάζονται τόσο από τα αποτελέσματα των δύο αυτών συμπληρωματικών διαδικασιών, που προτείνουν θεμελιώδεις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και διαφοροποιούν σημαντικά τις μεθόδους διδασκαλίας τους (Skvoretz et al., 2023).
Στα παρακάτω αρχεία, θα βρείτε μία περισσότερες πληροφορίες για το θέμα καθώς και μία δραστηριότητα που θα σας βοηθήσει να αυτοαξιολογήσετε ανώνυμα τις γνωσεις σας και/ ή τις διδακτικές πρακτικές σας.
Περισσότερες πληροφορίες και καθοδήγηση για την Συνδεση Ερευνας και Διδασκαλίας (και Έρευνα Δράσης) θα βρείτε στον Ασύγχρονο Επιμορφωτικό Κύκλο Ανοικτής Πρόσβασης MOOC του ΚΕΔΙΜΑ ΤΟΤΤ του Πανεπιστημίου Κρήτης.