Άτυπα περιβάλλοντα μάθησης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
04/12/2023 2023-12-05 15:51Άτυπα περιβάλλοντα μάθησης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Το ΚΕΔΙΜΑ ΤοtT διοργανώνει την 3η διαδικτυακή συνάντηση TΟΤT ακαδημαϊκού έτους 2023-2024 που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 13:30 έως 15:00 με τίτλο:
Άτυπα περιβάλλοντα μάθησης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Informal learning environments in Higher education
Εισηγήτριες :
Δρ. Ιάσµη Στάθη
Δρ. Αναστασία Πρατικάκη
Περίληψη
Ως άτυπα περιβάλλοντα μάθησης θεωρούνται όλοι οι χώροι εκτός της αίθουσας διδασκαλίας (μουσεία, θεματικά πάρκα, πάρκα, περιβαλλοντικά μονοπάτια κ.α.) όπου μπορούν να οργανωθούν εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές ή δραστηριότητες, µε σκοπό την αποκόμιση εμπειριών, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την απόκτηση γνώσεων. Τα άτυπα περιβάλλοντα μάθησης για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελούν μια εκπαιδευτική προσέγγιση εξοικείωσης των φοιτητών/ τριων, αλλά και των μελλοντικών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης µε τη βιωματική μάθηση. Συγκεκριμένα οι φοιτητές/τριες κατανοούν τις αρχές της διερευνητικής μάθησης (Inquiry – Based LearningIBL) και τις εφαρμόζουν στο πεδίο, συμμετέχοντας σε οργανωμένες εκπαιδευτικές δράσεις. Αντιλαμβάνονται τον τρόπο οικοδόμησης της γνώσης µέσω της βιωματικής μάθησης και αποκτούν την ικανότητα σχεδιασμού και υλοποίησης σχετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων/σεναρίων που συμβάλλουν καθοριστικά στην εμβάθυνση εννοιών σχετικών µε τις Φυσικές Επιστήμες. Η συμμετοχή φοιτητών/τριων της ΣΘΕΤΕ σε οργανωμένα εργαστήρια που προσφέρονται από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης-Παν/µιο Κρήτης, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής της παραπάνω εκπαιδευτικής προσέγγισης, προσφέροντας ανατροφοδότηση για ενσωμάτωση εναλλακτικών τροπών διδασκαλίας στην εκπαίδευση των φοιτητών/τριων.
Λίγα λόγια για τις εισηγήτριες:
Η Δρ Αναστασία Πρατικάκη είναι Εκπαιδευτικός-Φιλόλογος µε Μεταπτυχιακό στην Έρευνα των Κοινωνικών Επιστημών και Διδακτορικό στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία. Από το 2017 είναι Διδάσκουσα (ΕΔΙΠ) στο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας της Σχολής Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών του ΠΚ. Διδάσκει τα μαθήματα “Ψυχολογία του Εφήβου”, “Θέματα Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας” και «Θεμελιώδη ζητήματα Παιδαγωγικής Επιστήμης», ενώ συμμετείχε µε συνδιδασκαλίες στο μάθημα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών. Υπήρξε Επιστημονικός Συνεργάτης στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (Πρώην ΤΕΙ Κρήτης) και έχει πολυετή διδακτική εμπειρία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Είναι Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων (εξετάσεις ΕΟΠΠΕΠ, 2016) και έχει υπηρετήσει ως Υποδιευθύντρια στο 2 ο ΙΕΚ Ηρακλείου. Έχει ενεργό συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus+ Διεθνούς κινητικότητας ΚΑ 107 και είναι συν συγγραφέας σε επιστημονικές εργασίες σε Ελληνικά και Διεθνή περιοδικά.
Η Δρ Ιάσμη Στάθη είναι βιολόγος με διδακτορικό δίπλωμα στην Ταξινομική, Οικολογία και Φυλογεωγραφία των Σκορπιών (Αραχνίδια) και εκπαιδεύτρια ενηλίκων με πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ. Ανήκει στο Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ) της Σχολής Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών του Παν/μίου Κρήτη, είναι υπεύθυνη της Εκπαίδευσης του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης του Πανεπιστημίου Κρήτης (ΜΦΙΚ-ΠΚ) και συντονίστρια του Training and E-learning Working Group της Κοινοπραξίας των Ευρωπαϊκών Μουσείων Φυσικής Ιστορίας και Δομών Ταξινομικής CETAF. Έχει είκοσι τέσσερα χρόνια εμπειρίας σε Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Εκπαίδευσης Φοιτητών, Δια Βίου Μάθησης και Εκπαιδευτικής Έρευνας και Ανάπτυξης στο ΜΦΙΚ-ΠΚ, στο Πολυτεχνείο Κρήτης και στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (πρώην ΤΕΙ Κρήτης). Έχει συμμετάσχει σε περισσότερα από 20 Ερευνητικά/Εκπαιδευτικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα είτε από εθνικούς είτε από ευρωπαϊκούς πόρους και έχει 29 δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές.
Εγγραφή στην συνάντηση (προαιρετική εγγραφή): https://forms.office.com/e/0DGjXWNLKd
Σύνδεσμος παρακολούθησης (zoom link): https://uoc-gr.zoom.us/j/89138598960
Μπορείτε επίσης να παρακολουθείτε τις ανακοινώσεις του ΤοtΤ στην ιστοσελίδα: https://tott.uoc.gr