News

Νέα

Διαφοροποίηση της διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (μέρος 2ο)

books

Διαφοροποίηση της διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (μέρος 2ο)

Το ΚΕΔΙΜΑ ΤοtT διοργανώνει την διαδικτυακή συνάντηση TΟΤT ακαδημαϊκού έτους 2023-2024 που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024 και ώρα 13:30 έως 15:00 με τίτλο:

Διαφοροποίηση της διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

(μέρος 2ο)

Εισηγήτρια:

Ειρήνη Σπανάκη, Δρ. Ειδικής Αγωγής

Περίληψη:

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία (ΔΔ) αποτελεί µία δια δραστική διαδικασία μεταξύ του μαθητή και του εκπαιδευτικού. Στόχος του εκπαιδευτικού είναι η ανταπόκριση στις ιδιαίτερες ανάγκες του μαθητή, ενώ του μαθητή η ενεργητική συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία και η ανάδειξη του μέγιστου των δυνατοτήτων του (Tomlinson, 1991). Βασικά συστατικά: -Ευέλικτη ομαδοποίηση – Ενδιαφέρουσες μαθησιακές δραστηριότητες – Ποικιλία τεχνικών και μέσων/ κατάλληλα σχεδιασμένων μαθησιακών επιλογών -Η επίγνωση των μαθητών για τις δυσκολίες και τις δυνατότητές Διδασκαλία σε διαφορετικά επίπεδα μαθητών υποστηρίζεται και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα µε τις Santagelo και Tomlinson (2009) οι φοιτητές και σπουδαστές μπορούν να διδαχθούν διαφοροποιημένα, βάσει σχετικών ερευνών (Chamberlin και Powers (2010) µε τη ΔΔ των μαθηματικών σε προπτυχιακούς φοιτητές). Οι εκπαιδευτικοί της τριτοβάθμιας είναι σημαντικό να σκεφτούν: Ποιες διδακτικές μέθοδοι είναι αποτελεσματικές; Εν συνεχεία, επομένως, της περυσινής παρουσίασης για τη ΔΔ, θα παρουσιαστούν στρατηγικές και μέσα που χρησιμοποιούνται στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και μέσα από τη διερεύνηση και τη βιωματικότητα είναι σημαντικό να αναστοχαστεί ο κάθε συμμετέχοντας για τη χρησιμότητά τους και το τρόπο αξιοποίησής τους στη διδασκαλία του γνωστικού του αντικειμένου. Λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τους τα μέσα και τις στρατηγικές που προτείνει η ΔΔ, στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση φαίνεται η σημασία της αυτοαξιολόγησης του φοιτητή και του αυτοελέγχου για την αποτελεσματική εφαρμογή της ΔΔ. (Παντελιάδου).

 Λίγα λόγια για την εισηγήτρια:

Η Ειρήνη Σπανάκη είναι µέλος ΕΔΙΠ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και διδάσκει τα γνωστικά αντικείμενα: «Διδασκαλία και αξιολόγηση μαθητών µε Μαθησιακές Δυσκολίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες», «Σχολική συμπερίληψη μαθητών µε ή χωρίς Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» και «Διαπολιτισµικότητα και Συμβουλευτική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» στον Τομέα του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, µε Μεταπτυχιακές Σπουδές στη ‘Βιολογία της Άσκησης’, στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, στο ΕΚΠΑ και στη «Θεωρία, Πρακτική & Αξιολόγηση Διδασκαλίας», στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και µε Διδακτορικό τίτλο Σπουδών, στην Ειδική Αγωγή από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Παράλληλα, έχει συμμετοχή σε επιμορφώσεις αναφορικά µε τη Σχολική Ψυχολογία και εξειδικεύσεις σε προγράμματα υποστήριξης παιδιών µε ΕΕΑ (πχ TEACCH κτλ). Επί σειρά ετών ήταν αποσπασμένη στο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης ΚΕΣΥ Ηρακλείου (πρώην ΚΕΔΔΥ). Έχει συγγραφική δραστηριότητα, µε μονογραφή, κεφάλαια σε βιβλία, πρακτικά σε συνέδρια Ειδικής και Γενικής Αγωγής. Έχει πολλές δημοσιευμένες εργασίες σε ελληνικά και διεθνή – ξενόγλωσσα περιοδικά. Επιπλέον, συµµετείχε σε οργανωτικές και επιστημονικές επιτροπές συνεδρίων και ως κριτής σε επιστημονικά περιοδικά. Παράλληλα, έχει συμμετάσχει σε επιμορφωτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς επί σειρά ετών ως επιμορφώτρια (ΙΕΠ κα.) και έχει συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας (ενδοσχολικά) αλλά και σε προγράμματα που υλοποιούνταν σε συνεργασία µε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα.

Για να εγγραφείτε στην συνάντηση (προαιρετική εγγραφή): https://forms.office.com/e/9uzWACzT2E

Για να παρακολουθήσετε την συνάντηση (zoom link):  https://uoc-gr.zoom.us/j/87582404970

Μπορείτε επίσης να παρακολουθείτε τις ανακοινώσεις του ΤοtΤ στην ιστοσελίδα: https://tott.uoc.gr