News

Νέα

Εφαρμόζοντας τεχνικές της φιλοσοφίας με παιδιά σε ένα αμφιθέατρο με φοιτητές

amfitheatro-petridh

Εφαρμόζοντας τεχνικές της φιλοσοφίας με παιδιά σε ένα αμφιθέατρο με φοιτητές

Το ΚΕΔΙΜΑ ΤοtT διοργανώνει την 3η διαδικτυακή συνάντηση TΟΤT ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 

την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 15:00 έως 17:00 με τίτλο:

Εφαρμόζοντας τεχνικές της φιλοσοφίας με παιδιά σε ένα αμφιθέατρο με φοιτητές

Εισηγήτρια: Σοφία Νικολιδάκη

Περίληψη: Η φιλοσοφία για/με παιδιά είναι μια μορφή εφαρμοσμένης φιλοσοφίας στην σχολική τάξη που εισήγαγε πρώτος ο Matthew Lipman, υπογραμμίζοντας τη συμβολή της στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, στην ενίσχυση της συνεργατικότητας μεταξύ των παιδιών και στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης (Lipman, 2003). Ο Gareth Matthews, επίσης φιλόσοφος, έδωσε μεγάλη σημασία στο φιλοσοφείν με τα παιδιά (1982; 2023) ενώ ο Philip Cam (2020) έχει ασχοληθεί εκτενώς με τα είδη των ερωτήσεων. Τι μπορούμε να μάθουμε από τα παιδιά το οποίο να έχει εφαρμογή σε ένα πανεπιστημιακό αμφιθέατρο; Πόσο σημαντική είναι η τέχνη των ερωτήσεων; Τι χώρο έχει ο θαυμασμός, η απορία και ο αναστοχασμός σε ένα πανεπιστημιακό αμφιθέατρο και πώς μπορούν να λειτουργήσουν ως κίνητρο περαιτέρω αυτόνομης και συνεργατικής μάθησης των φοιτητών; Στο παρόν σεμινάριο θα παρουσιαστούν τεχνικές μέσα από τη φιλοσοφία με παιδιά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην πράξη και προσεγγίζουν τα παραπάνω ερωτήματα.

Λίγα λόγια για την εισηγήτρια: H Σοφία Νικολιδάκη εργάζεται ως μέλος ΕΔΙΠ του Π.Τ.Π.Ε. του πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι κάτοχος πτυχίου της Σχολής Επιστημών της Αγωγής (Π.Τ.Π.Ε.), πτυχίου της Φιλοσοφικής Σχολής (τμήμα Φιλοσοφίας.), μεταπτυχιακού τίτλου στην παιδαγωγική και διδακτική μεθοδολογία του σχολείου και του νηπιαγωγείου (Π.Τ.Π.Ε) και μεταπτυχιακού τίτλου στη φιλοσοφία της νεοτερικότητας (τμήμα Φιλοσοφίας) του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ως υπότροφος της Ακαδημίας Αθηνών, ολοκλήρωσε το διδακτορικό της πάνω στη φιλοσοφία με παιδιά (University of S.Wales, UK). Κατά την διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της, εκπαιδεύτηκε ως P4C practitioner από το ινστιτούτο SAPERE (Ηνωμένο Βασίλειο) και έλαβε επιπλέον επιμόρφωση στη φιλοσοφία με παιδιά από το Montclair State University (Η.Π.Α.), το Strathclyde University (Σκωτία) και το Oslo University (Νορβηγία). Έχει εργαστεί για πολλά χρόνια ως νηπιαγωγός και εκπαιδεύτρια φιλοσοφίας με/για παιδιά (P4C practitioner) σε σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει παρουσιάσει και δημοσιεύσει εργασίες σε συνέδρια και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Γράφει ιστορίες για μικρούς και μεγάλους.