Ιστορική αναδρομή Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης, Πανεπιστημίου Κρήτης.

Εξέλιξη της bottom up δράσης του ΠΚ Training of the Trainers (TotT) σε δομή ΓΡΑΔΙΜ/ Κέντρου Υποστήριξης Μάθησης και Διδασκαλίας, σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ Ανάπτυξης προσωπικού &  Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+KA220 Higher Education, COALITION.

Η δράση Training of the Trainers ξεκίνησε πιλοτικά ως μια bottom-up πρωτοβουλία διδασκόντων του Πανεπιστημίου Κρήτης το 2019 από τον Αντιπρύτανη Καρακάσση και την τριμελή συντονιστική επιτροπή με σκοπό την καλλιέργεια κουλτούρας ανταλλαγής καλών διδακτικών πρακτικών ανάμεσα στα μέλη ΔΕΠ, ΕΕΔΙΠ, ΕΕΠ, και ΕΤΕΠ του Πανεπιστημίου Κρήτης. Εξελίχθηκε σε Γραφείο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΓΡΑΔΙΜ) από τον Αντιπρύτανη κ. Κοσιώρη το 2021. Μέσα σε τρία χρόνια, το ΤΟΤΤ χαίρει υποστήριξης και αναγνώρισης από τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και βρίσκεται στον τέταρτο κύκλο παράλληλων δράσεων. Το 2022 χρηματοδοτήθηκε  από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ΚΑ 11014 “Ανάπτυξη προσωπικού” του Υπουργείου Παιδείας. Κύριοι στόχοι του προγράμματος ΕΣΠΑ είναι η βελτίωση της ποιότητας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, η ανάπτυξη των ικανοτήτων του διδακτικού προσωπικού καθώς και  η διάχυση σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Την ίδια χρονιά το Κέντρο εγκρίθηκε και από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος Erasmus +KA220 Higher Education (COALITION). Η πρόταση, για την ένταξη του στο πρόγραμμα, που γράφτηκε από την συντονίστρια του ΓΡΑΔΙΜ/ΤΟΤΤ, κ. Κατσαμποξάκη-Hodgetts και την κ. Ελένη Κατσαρού, Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών υποβλήθηκε με coordinator το Πανεπιστήμιο Leiden της Ολλανδίας.

Μια βασική αποστολή του Ευρωπαϊκού προγράμματος  ERASMUS+ KA220 HΕD, COALITION περιλαμβάνει την ανταλλαγή καλών πρακτικών  συμπερίληψης και φοιτητοκεντρικής μάθησης (i-SCP) με σκοπό τον μετασχηματισμό γνώσεων και αυτορρύθμισης φοιτητών και διδασκόντων. Οι ακαδημαϊκοί καλούνται να κάνουν τη διδασκαλία τους πιο προσιτή, να μεταδώσουν την γνώση τους μέσα από υποστηρικτικά πλαίσια στην ευρύτερη ακαδημαϊκή κοινότητα στο πανεπιστήμιο τους με γνώμονα τις ανάγκες των φοιτητών-τριών. Οι συμμετέχοντες -ουσες θα επωφεληθούν από την ευκαιρία να ανταλλάξουν εμπειρίες, ιδέες, απόψεις και καλές πρακτικές με άλλα μέλη ΔΕΠ από άλλα πανεπιστήμια. Με το πρόγραμμα αυτό, όπως φαίνεται στην εικόνα παρακάτω, στοχεύουμε να:

  1. Χαρτογραφήσουμε τις ανάγκες και τις ικανότητες του διδακτικού προσωπικού για τη διδασκαλία i-SCP στην Ανώτατη Εκπαίδευση και να ευθυγραμμίσουμε με βασικά καθήκοντα/δραστηριότητες στο MOOC δραστηριότητες ανάπτυξης προσωπικού που προσανατολίζονται στη δημιουργία μίας ενεργούς κοινότητας μάθησης (CoP).
  2. Παρέχουμε εξατομικευμένες διαδικασίες με επίκεντρο την συμπερίληψη και την φοιτητοτκεντρική μάθηση (i-SCP) μέσα από έρευνα δράσης, καθοδήγηση από ομότιμους, παρατηρήσεις από ομότιμους, αυτο-αναστοχασμό και αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των επιλογών των διδασκόντων -ουσών.
  3. Δημιουργήσουμε περιεχόμενο i-SCP με στοχαστικές/διαδραστικές δραστηριότητες (e-book, MOOC με μικροδιαπιστευτήρια)
  4. Δημιουργήσουμε οδηγό για την δημιουργία κέντρων εκπαίδευσης με στόχο την Πανεπιστημιακή Αγωγή.