8η Διαδικτυακή Συνάντηση του TOtT: “Η διδακτική μέθοδος Jigsaw στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μια πρόταση διδασκαλίας στο μάθημα της Αναλυτικής Βιοχημείας”

Σε μία εποχή που η χρήση της τεχνολογίας πληροφοριών & επικοινωνίας έχει εξελιχθεί σε ένα σημαντικό κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας στο Πανεπιστήμιο, είναι σημαντικό να αναπτύσσουμε τρόπους για να την εντάξουμε στη διδασκαλία μας. Ταυτόχρονα, στόχος της εκπαίδευσης είναι να ανταποκριθεί στις ανάγκες και την προσωπικότητα του φοιτητή και – σύμφωνα με τη θεωρία του Vygotsky – να τον αντιμετωπίσει ως κοινωνικό ον που μαθαίνει μέσα από την κοινωνική αλληλεπίδραση και τα ερεθίσματα από το περιβάλλον.

Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία μέσα από τη μέθοδο Jigsaw, κινητοποιεί μικρο-ομάδες φοιτητών να αλληλεπιδρούν, να συνεργάζονται και να «παράγουν» ένα προϊόν εργασίας πιο πλήρες από οποιαδήποτε μεμονωμένη ατομική εργασία. Σε αυτό το πλαίσιο παρουσιάζεται μία πρόταση διδασκαλίας για το μάθημα της «Αναλυτικής Βιοχημείας» η οποία αναπτύχθηκε ως παραλλαγή της μεθόδου Jigsaw. Εφαρμόστηκε με επιτυχία τα τελευταία τρία χρόνια σε συνθήκες δια ζωσης αλλά και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. 

Βιογραφικό εισηγήτριας

Η Χρυσταλλένη Χατζηχαραλάμπους διδάσκει Αναλυτική Βιοχημεία και Χημεία Τροφίμων στο τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Απέκτησε το πτυχίο της στη Χημεία από το Καποδιστριακό Παν/μιο Αθηνών και το μεταπτυχιακό της δίπλωμα στην Επιστήμη Τροφίμων από το Rutgers University, NJ, USA. Αργότερα, εργάστηκε ως ερευνήτρια στην ιατρική σχολή του Southampton University, UK και στο ITE. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο πεδίο των βιοϋλικών στο Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Υλικών του Παν/μιου Κρήτης. Από το 2018 είναι συνεργαζόμενος επιστήμονας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια Τροφίμων (EFSA).