News

Νέα

Η τεχνητή νοημοσύνη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μια προσέγγιση στις αναδυόμενες ευκαιρίες, προκλήσεις και προοπτικές.

texniti noimosini stin ekpaideush

Η τεχνητή νοημοσύνη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μια προσέγγιση στις αναδυόμενες ευκαιρίες, προκλήσεις και προοπτικές.

Το ΚΕΔΙΜΑ ΤοtT διοργανώνει την διαδικτυακή συνάντηση TΟΤT ακαδημαϊκού έτους 2024-2025

που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 και ώρα 15:00 έως 17:00 με τίτλο:

Η τεχνητή νοημοσύνη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μια προσέγγιση στις αναδυόμενες ευκαιρίες, προκλήσεις και προοπτικές.

 

Εισηγητής: Αλέξανδρος Μαριδάκης

Περίληψη: Η ραγδαία εξέλιξη και εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης εισβάλει ταχύτατα και επηρεάζει δραματικά τον τρόπο διδασκαλίας και μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ έχει υπό προϋποθέσεις την δυνατότητα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα προόδου και εξέλιξης στον ακαδημαϊκό χώρο. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη αφενός ενισχύει τη μάθηση στα πανεπιστήμια, επιτυγχάνει βελτίωση της διδασκαλίας και αφετέρου δημιουργεί προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν ώστε να αξιοποιηθούν οι θετικές επιπτώσεις της τεχνολογίας στην ανώτατη εκπαίδευση Αγκαλιάζοντας την επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης, τα εκπαιδευτικά συστήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παράλληλα θα έχουν μια μοναδική ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο των ακαδημαϊκού προσωπικού. Αντί να απειλούνται από την τεχνολογία, οι διδάσκοντες πρέπει να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσουν τις διδακτικές στρατηγικές τους και να διευρύνουν τους τρόπους διδασκαλίας, σε σχέση με τους διευρυμένους και διαφοροποιημένους, από την χρήση της ΤΝ, ορίζοντες των φοιτητών. UNESCO. (2023). Guidance for generative AI in education and research. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Wayne, H., Maya, B., & Charles, F. (2019). Artificial Intelligence in Education. Promise and Implications for Teaching and Learning. Zimmerman, M. (2018). Teaching AI: Exploring New Frontiers for Learning. International Society for Technology in Education.

Λίγα λόγια για τον εισηγητή: Ο Αλέξανδρος Μαριδάκης είναι μέλος Ε.ΔΙ.Π. (Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού) του Π.Κ. εργαστηριακά μαθήματά που σχετίζονται με τις Ψηφιακές Δεξιότητες, την εκπαιδευτική τεχνολογία, την τεχνολογία των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών (Digital Humanities) και τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS). Κατέχει μεταπτυχιακή επιμόρφωση στην «Διδακτική της Πληροφορικής» Έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα σε πρακτικά συνεδρίων και έχει συμμετάσχει σε Διεθνή Συνέδρια, ενώ έχει συγγράψει εκπαιδευτικό υλικό και σημειώσεις για τα μαθήματα και εργαστήρια τις ασκήσεις των οποίων διδάσκει. Συμμετέχει ενεργά στο “Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Εφαρμογών Πληροφορικής στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες” της Φιλοσοφικής Σχολής, του Παν. Κρήτης. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων και επιμορφωτής του ΕΚΔΔΑ (Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης). Παράλληλα συμμετέχει ενεργά στο “Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης” του Πανεπιστημίου Κρήτης ως Συντονιστής των επιδοτούμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατάρτισης και έχει ως επιστημονικά υπεύθυνος υλοποιήσει σημαντικά εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα, όπως το “Ψηφιακές δεξιότητες στην χρήση και αξιοποίηση εφαρμογών Υπολογιστικού Νέφους για διαδικτυακή παραγωγή και συνεργασία“. Έχει διατελέσει αρκετές θητείες σε συλλογικά όργανα του Πανεπιστημίου Κρήτης ως μέλος της Επιτροπής Ακαδημαϊκού Συντονισμού του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης, της Επιτροπή Διασφάλισης Ποιότητας της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.), αλλά και στην Σύγκλητο του ΠΚ.